Internet of things för företag har länge varit svårt och krångligt. Smarta enheter är smarta men inte lätta att sätta upp, använda eller administrera. Allt detta förändras idag när Wideco lanserar en helt unik lösning tillsammans med Ahlsell. The WISION Experience.

IOT Sensor

– Vi är mycket stolta över att lansera ”Världens enklaste IoT” med Ahlsell som första återförsäljaren i Norden. Lösningen som Wideco har tagit fram gör att vem som helst kan starta upp och läsa av sensorer enkelt via sin mobiltelefon. Med hjälp av mobilens NFC system kan användaren enkelt hålla sin mobil mot WISION symbolen på sensorn och bara ”blippa”. Utan någon speciell app eller annan mjukvara visas sedan information om sensorns mätdata direkt i mobilens webbfönster. Detta gör lösningen lika unik som enkel. Både för att visa mätdata från sensorer och för att ansluta sig till WISION plattformen
säger Karl-Johan Wirfalk, VD på Wideco.

Ahlsell blir först ut i Norden som återförsäljare och blir samtidigt IoT-partner med Wideco. Därav kan Ahlsell nu erbjuda en av de enklaste IoT-lösningarna
på marknaden.

Läs hela pressmeddelandet här: Wideco lanserar ”Världens enklaste IoT” utan appar och kablar med Ahlsell som första återförsäljaren i Norden